Wednesday, January 14, 2015

coffee challenge yang akhirnya menuju ke longkang

It's been 3 days. Since aku start challenge diri aku supaya kurangkan kopi. sebenarnya the challenge should be 7 hari, sebab seminggu kan, but ada beberapa kekangan, jadi aku buat for 4 days only.

bagi aku kopi adalah one of the wonders of the world. any types of coffee. tapi, aku kan tradisional, so black coffee is the best, bagi aku lah. jarang aku nak minum mocha frappe apa bagai ni. fancy melampau, nak order pun tergeliat kat depan barista.

ada 2 sebab kenapa aku suka kopi. satu, sebab sedap. dua, sebab barista selalunya hensem. hahahaha. ada satu kedai feveret aku ni, barista dia nak mampus hensem, tiap kali aku pegi, aku mesti kena ulang order 2 kali, sebab aku duk sibuk usha muka dia. aku rasa dia perasan kot, sebab aku selalu datang and dia yang take over counter. yeh, terima kasih mr sexy barista.

another romance yang aku selalu ada is that nanti one day, bila dah ada husband, aku nak tengok sunrise dekat pantai dengan self brewed coffee. ok, imagination ini sangat susah nak dicapai, satu sebab mana nak cucuk plug coffee machine kat pantai, pastu aku bukan morning person, so its either aku stay up and tidur lepas aku tengok sunrise or aku tak sempat tengok sunrise sebab aku mengantuk sangat. masalah paling besar dalam menjayakan romance imagination ni ialah aku bujang lagi. either aku pegi sorang, heret coffee machine, atau aku pegi drive thru je, atau aku bancuh coffee 3 in 1 je pastu aku bawak geng geng solo aku sekali.

strictly speaking, aku sangat bergantung dengan kopi. personal assistant merangkap kawan aku cakap, its normal untuk orang extremey extrovert macam aku untuk jadi extreme. tak ada intermediate. its either aku sangat suka, atau aku sangat benci, which in this case, aku sangat suka kopi.

first day aku buat less than 3 coffee per day, aku hampir nangis dan putus asa 2 kali. pagi sekali, dan lepas balik lab sekali. rasa macam berpisah dengan boyfriend duh feeling dia. rindu, tapi tak boleh jumpa, sayang tapi tak boleh minum. hahaha.

aku juga jadi sangat sensitif, sikit nak marah, sikit nak nangis, sikit nak mengamuk. orang block jalan kereta aku semalam, sikit lagi aku nak carut *aku jarang gila mencarut* emosi tak stabil sungguh. so, untuk kurangkan kesensitifan diri ini, semalam dipaksa untuk minum kopi masa lunch. mak aiii heaven. rasa macam i got everything in my hands. lol.

kesimpulan dia, even though ada satu hari lagi for the challenge, aku boleh consider fail kali ni. sebab takleh lah nak move on. pastu macam mana nak sihat?? T.T

2 comments:

  1. Aku dapat tahan tak minum kopi dlm dua hari je...
    Hari ketiga dah rasa macam kehilangan sgt...Withdrawal kot...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sehari pun tak boleh. First day sampai skrg aku main tipu, minum susu kotak perisa kopi tp rasa tak samaaaa huhuhu

      Delete