Thursday, October 2, 2014

fasa fasa dalam hidup

Assalamualaikum. Hai. Lama aku takde kan? Rindu tak kat aku? Gahhh, macam ada pulak yang rindu isk isk isk. Banyak sebab aku tenggelam timbul seminggu dua ni. Satu, kerja lab bertimbun sebab nak pegi kl, so semua nak cepat lekas dan kemas. Last last apa pun tadak. Dua, sebab letih. Kopi dah jadi 2 cawan je sehari, so rasa tak bermaya gila ah. Takdak booster. Hahaha padahal dah tua badan dah nak expired. Kot. Hahaha.
Aku pegi kl baru ni, duduk lepak dengan dr f, lecturer genetics aku dulu. Dia kabor ke aku gini, " mashytah, u look glowing and positively happy. Single or dah ada pengganti, one of the above is the reason kan?" Aku masa tu duk makan donat starbucks yang dia beli ( dia pelawa, and aku lapar so aku telan je) tersedak lalu jawab" lek lu doc, malas nak start over, letih. Being in love require so much effort, nak start pun malas"
Nampak jawapan, gila berhemah. Haha. Dia pun jawab, " mashy, personally, i'd rather say u stay single jela..u definitely look happier and stronger alone like this. Nampak so happy. But, at some point, u kena settle down jugak jangan roam around sampai tua sorang"
That talk definitely buat aku pikir banyak benda.
Fasa hidup roam around aku ni takkan nak stay sampai dah ada phd. Honest talk, aku kebelakangan ni teringin ada baby. Pelik, memang pun. Tapi dari dulu aku dah biasa jaga baby, akak aku bersalin aku yg jaga and nurse baby dia.
Nak cari and jumpa dengan that right person is so hard and so time consuming. Pemalas? Memang. Being in love is good, sampai masa hati berkecai, rasa macam tak worth it nak bercinta just to get hurt and broken.
Maka, fasa roam around and get the grip in life aku ni akan terus sampai satu tahap, masa duk roaming around tu terjumpa dengan my future husband. Mana tau dia pun duk tengah roaming. Haha.
Bak kata mak aku, "satu satu lah. Ada sebab kenapa kena sabar tunggu, ada lah hasil kalau kau sabar"

Aku cuma harap, nanti masa nak reunion kawan skolah, aku ada benda nak cerita, pengalaman roaming around aku ni. Until then, aku rasa aku akan terus roam and fly, sampai rasa nak settle down, baru stop. That conclusion yg aku dapat lepas fikir masa dlm flight balik dr kl haritu.

Selamat hujung minggu, selamat hari raya aidiladha, stay safe, assalamualaikum.

P/s: dah lama tak buat entri cerita pasal hati, sekali sekala best juga

1 comment:

  1. Aku doakan yg terbaik utk kau..
    Selamat hari raya aidiladha~~

    ReplyDelete