Monday, February 9, 2015

2D1N stay: apa yang kita sempat buat

Assalamualaikum semua ;) Lepas 5 draft aku delete, pastu lepas lama gila prepare, maka kali ni aku berazam nak habiskan jugak post ni. Yeahh, go mashy!

Lepas slump dah nak masuk 3 minggu, tunggu air mata, konon nak nangis sebab nak bagi release perasaan, dan air mata yang ditunggu tidak muncul, lastly, aku pegi holiday 2 hari weekend haritu.
kebetulan tok aman bali ada promo internet, maka dapat bilik harga runtuh. hehehehe. takde lah jauh mana, dekat je, dalam 1 hour drive dari usm. seronok sangat holiday. the journey itself feels relaxing, yelah, bawak kereta 60 km/h je manjang.

Kalau nak cerita pasal resort, leceh. banyak sangat benda. aku simplify jelah. atmosphere best, cuaca best(masa aku sampai panaih lit lit baqhang) bilik best, ada tub mandi siap. cuma katil kecik sikit. aku share bilik dgn 2 orang lagi, so satu katil twin, satu single. katil twin tu sempit lah. ada masa dia aku bangun tengah malam sikit lagi nak cium member sebelah, hahahaha. kalau laki bini syok la kot. bilik dia ada balkoni, dan meja kopi. so boleh laa pura pura berehat sambil menikmati pemandangan.

sampai je, terus tukar uniform, nak terjun swimming pool punya pasal. oh, pantai dia macam bahaya, sebab ombak kuat, so orang yang datang mostly mandi kolam je. aku pun takut dengan ombak dia, power betul, serupa nak telan orang. masa aku pi tu takdak orang mandi kolam pun. maka, aku dengan kawan aku lagi 2 orang boleh pura pura macam pool kat rumah. kolam dia cetek je, takleh nak buat terjunan somersault 1/2 apa bagai tu. sampai dada aku je airnye. tak mencabar langsong. hahaha. seronok tak terkata, sebab takdak orang nak mandi kolam pukul 3 petang, matahari duk memancar mancar. rendam macam badak air dalam kolam sejam lebih jugak, masing masing dah ketar, keluar dari kolam, pegi lepak kat balkoni sambil tunggu matahari terbenam. dengan kopi kat tangan. sambil borak kosong.

tunggu sampai matahari terbenam, gelak kuat kuat sebab takdak orang  pun nak marah, aku bayar kot, ikut kita ah nak buat apa. pastu perut masing masing lapar, keluar cari ikan bakar. makan macam orang tak jumpa nasik 2 3 hari, 47 ringgit je. lepastu balik, beli jajan kat gift shop, beli cenderamata sket kat member, aku join kejap je, tak gemar shopping lama lama, paling lama aku pernah shopping 20 minit kot.
pastu lepak tepi poolside, plan nak mandi kolam sekali lagi malam tu. sekali bila dah masuk dalam kolam, pak guard datang halau pulak. kacau daun! dah lah dia tunggu sampai aku keluar dari kolam baru dia pi ronda tempat lain, ciss -__-

bagi mengubat hati yang luka sebab kena halau ngan pak gad, aku balik mandi dalam tub kat bilik. sorang sejam mandi. last last pukul 1 lebih baru tidur. esoknya nak bangun bukak mata punya payah, tapi bangun semata mata sebab complimentary breakfast. nasib baik sedap. lepas makan nasik lemak, minum kopi 4 cawan, baru boleh bukak mata. sikit. dalam 2 cm je mata aku terbukak. lepas breakfast, jalan kat pantai, main swing kat playground, then pack untuk balik.

semua ni aku buat dalam masa 2 hari 1 malam. balik semalam pukul 4 sampai rumah, tidur jap, bangun badan cramp merata rata, keluar pegi cari plaster angin. malam tadi aku rasa macam mangsa eksiden, bau plaster angin. nak bangun pagi tadi sempat nangis satu round, sebab semut semut makan kaki dengan tangan aku.

lepasni kami nak pegi perhentian, pastu nak pegi legoland. pastu baru nak pi disneyland, pastu merata rata lagi, doa lah aku ada duit nak pi jalan jalan banyaknyaa tempat nak pi ni oiii~


2 comments:

  1. Seronok kan holiday...
    Next time kalau jumpa dinding lagi, make a diversion. Go holiday!

    ReplyDelete
    Replies
    1. seronok tak ingat. balik tu baru rasa banyak kerja tak buat lagi

      Delete