Saturday, February 18, 2017

krabi trip dan mr amazing

assalamualaikum semua!

dalam post lepas aku ada cerita yang aku nak pegi krabi kan?

ada jugaklaa dalam seratus kali aku fikir nak pegi ke tanak pegi ke nak pegi ke tanak pegi ke berbolak balik hati aku ni dah macam feri.

kenapa berbolak balik? yang pertamanya sebab idea aku ni tak berapa nak disambut baik oleh orang di sekitar aku. ramai yang mcam terkejut gila gila bila aku nak pegi. terkejut takpe lagi, sebab aku pun terkejut gak dengan diri aku, cuma terkejut dan bagi respon negatif tu macam tak berapa nak best. if you have nothing good to say, say nothing at all, kan?

akhirnya, aku pergi jugak, mengejar impian dan angan angan aku, dan alhamdulillah, it was a great eye opener and a great start for my adventure overseas!

dan aku juga ditakdirkan untuk jumpa dengan ramai orang yang baik baik hatinya, dan mulia semuanya. solo trip yang aku plan memang kelaut perginya; sebab kat Malaysia lagi dah terjumpa geng! ahahaha

perasaan? tak mampu aku nak describe dengan kata kata. Except for ada customs checkpoint, aku macam tak rasa pun aku pegi ke negara lain.

aku sendiri rasa terkejut dengan diri aku, there is a streak such as these in myself. i guess this is why orang asyik cakap kau kena pegi travel solo, baru kau jumpa diri kau , cewahh!

hari pertama aku sampai, i need to keep reminding myself that i am in krabi, the place where i always dream about. cuaca dia sebijik macam malaysia. bak kata geng acik acik, macam kat kuala kubu baru je pemandangan dia, minus the beaches.

aku dapat pegi krabi town night market walaupun dalam hujan. dan aku dapat pegi island hopping trip yang sangat best. plus, hotel aku duduk tu sumpah best gila, aku siap tulis review! berbintang bintang aku kasik!

*more pictures ada dekat instagram dan facebook aku, yang mana aku malas nak share, hahaha*

macam biasa, aku kalau pergi mana mana mesti jumpa orang yang best best kan? ye, trip ni tak terkecuali.

selain dari jumpa geng acik acik dan geng bodyguard, aku jumpa seorang manusia yang bagi aku re write the definition of love at first sight.

from the moment aku jumpa dia, until we said our goodbyes, it took 15 mins je. 15 minit tu aku rasa macam kenal dia dah 15 tahun. he was 3 hours away from where i stayed, and yet he did willing to come and meet me for the last time sebelum aku balik malaysia. its been years since i met a guy and like them. bila dia ckp dia sanggup datang tu, aku macam seriously? just to see me? that, kawan kawan semua adalah revelation bagi aku. walaupun technically, dia tak boleh datang sebab masa tu dah pukul 6pm, and no boats available dah. effort tu, bagi aku nangis. serius. tahap dia pegi receptionist hotel dia and tanya ada options lain lagi tak for him to come to me. he come to me, ok bukan the other way around. mula mula i don't even want to talk to him, but since aku rasa mcm aku kena be nice sebab wei come on semua org ingat malaysian nice kot. after that 15 minutes talk, dan dia kena hopped on another bus; aku dalam hati pun berkata, "you are hooked now, mashytah"

well, aku rasa feelings tu mutual, kot, since dia mintak phone number aku, dan we keep in touch almost immediately. cuma ada satu masalah kat sini. dia mat salleh, dan dia duduk di negara yang time difference dia ialah 8 jam beza dengan malaysia. sampai sekarang we do keep in touch, bila bila masa malaysia dan masa london overlap. almost everyday, considering the time difference.

even kepala otak aku tau that this won't work between us, no matter how explosive the chemistry is, hati aku tetap bangang dan bodoh lagi. biasa laa hati perempuan, korang kene faham.
macam biasa lah, perempuan kan suka emo dan fikir complicated. tambah tambah bila situasi macam ni. i always meet the wrong people; i just have to man up and continue living. walaupun it means that i need to go for a lot of coffee and i wallow in self pity songs bawah selimut.

situasi sekarang? i cannot think of krabi without thinking of him, and i keep on being reminded of his eyes when he looked at me. aku tau this sounds so silly coming from me, tapi bila kau tengok mata dia kau rasa macam ada fireworks meletup letup dalam hati kau pastu otak kau lupa apadia kau nak cakap tadi. literally paused mid-sentence.

aku sentiasa percaya bahawa Allah swt jumpakan aku dengan semua orang dalam hidup ni untuk tunjukkan sesuatu, untuk aku belajar sesuatu, semua ni ada hikmah, termasuklah jumpa dengan Mr Amazing. LOL.

i will recover from this, aku sentiasa doa supaya hati aku ditutupkan untuk feeling yang aku tak boleh handle, and sadly, love is something that my heart is totally unable to handle. proved that long time ago. maybe my meeting with mr amazing adalah untuk bagi tahu aku bahawa as much as i do not want my heart to feel, it still will feel bila it meets someone whom it likes, and benda tu memang aku tak boleh kawal. cuma lepas hati aku run riot, otak aku dan rationale aku yang exhausted trying to put back all the pieces dan gam balik hati aku. well, fragile kan, sikit je hacur terus.

i grown up a bit after this trip. this is something that i will always cherished. and krabi will forever be that special place for me. as for mr amazing, aku tak tahu berapa lama lagi aku nak recover dari semua ni, but you will always be that special one that i met during the most memorable time of my life. *boleh tulis novel dah aku ni*
ok, aku kena sambung nangis bawah selimut balik, sobs

No comments:

Post a Comment